MARKALAŞMANIN ÖNEMİ VE GÜCÜ

MARKALAŞMANIN ÖNEMİ VE GÜCÜ

Highslide JS

Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet VARLI, iş dünyasında başarılı olmak için markalaşmanın önemine ve gücüne ilişkin açıklamalarda bulundu.

Varlı, “günümüzde bir ülkenin veya sanayileşmiş bir şehrin ürettiği değere veya toplam ihracatına denk markalar var. Bu acımasız rekabet ortamında kafamızı kuma gömüp markalaşmaya gereken önemi vermezsek ayakta duramayız, üretimin yanında buna da odaklanmalıyız, yoksa başkasına çalışırız” dedi.

Varlı, konuşmasının devamında “mevcut şartlar nedeniyle fason imalata mecbur kalan firmalarımız bir süre sonra artık kendi markasını oluşturmalıdır. Benzer şekilde, ithalatçının da belirli bir sermaye ve bilgi birikimine ulaştıktan sonra mutlaka gün imalata başlaması gerekir. Piyasanın en kaliteli ürünü üretilse bile, markalaşma olmazsa katma değerin büyük kısmı hep başkasına kalmaktadır.

Ürünün maliyetinin 1 TL olduğu durumda dahi marka imajından dolayı müşterinin buna 10 TL ödemeye razı olabildiği unutulmamalı, markanın gücü kullanılarak saf fiyat rekabetinden kaçınılmalıdır.

Marka çok yönlü bir kavram, marka olmak için illa bir işletme kurmaya gerek yok, bir insan da oluşturduğu güven duygusu, dürüstlüğü, samimiyeti, titizliği, yenilikçiliği vb. birçok özelliği ile marka olabilir. Hatta adını marka haline getirip bir işletmeye de verebilir, günümüzde bunun birçok örneği var. Önemli olan bunu sürdürebilmek ve insanlarda bu güveni oluşturabilmektir.

Bu derece hassas bir konuda, firmalarımız markalaşma serüvenlerine başlarken, tüm emeklerini ve sermayelerini yükleyecekleri markayı belirlemede bir bilene danışmalıdır, markanın adı, kime hitap edeceği, nerede konumlandırılacağı çok detaylı ve etraflıca değerlendirilmelidir.

Bu noktada, Ahiler Kalkınma Ajansı ile birlikte KOBİ’lerimizin markalaşma bilincinin artırılması ve onlara markalaşma yolunda yardımcı olmak için markalaşma programı başlatıyoruz. Bu programda, markalaşma sürecine hazır olan ve buna göre markalaşma faaliyetine başlaması gereken ya da markalaşma çalışması konusunda faaliyetlere başlamış firmalarımız ile yola çıkacağız.

Bu firmalarımıza ücretsiz danışmanlık hizmeti sağlanacak ve her firmaya özel, kendi seviyesine uygun markalaşma yol haritaları oluşturulacak. Bu yol haritalarına göre markalaşma adımlarının gerçekleştirilme süreci izlenecek ve her işletme için marka eylem planı hazırlanacaktır.

Program kapsamında marka tescil ve marka koruma hususlarında KOBİ’lerimizin bilgi düzeylerinin artırılmasına yönelik marka tescil bilgilendirme toplantıları düzenlenecek.

Hem yurt içinde hem yurt dışında markalaşma ve tanıtım için Devletimizin önemli destekleri var, bunları iyi araştırıp öğrenip kullanmak gerekir. Bu program kapsamında, Ahiler Kalkınma Ajansı Kırıkkale Yatırım Destek Ofisi markalaşma destekleri konusunda firmalarımıza yol göstermeye devam edecektir.

Markalar sadece firmaları değil, çıktıkları ülkeleri ve şehirleri de tüm dünyada tanıtmaktadır. Otomotivde, tekstil ve moda sektöründe, kimyada, bilişimde aklımıza belirli ülkeler geliyorsa bunun sebebi o ülkenin markalarıdır. Kırıkkale denilince de akla Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu geliyor, silah ve savunma sanayi geliyor. Bunu daha ileri noktalara taşımalıyız.

Özel sektörde de savunma sanayi alanında faaliyet gösteren firmalarımızın ülkemizde ve tüm dünyada marka haline gelmesini hedeflemeli, sadece savunma da değil, güçlü olduğumuz diğer alanlarda da bunu başarmalıyız. Ancak bu şekilde ilimizi bir marka şehir haline getirebilir ve saf fiyat rekabetinden kaçınarak gelir ve refah düzeyimizi artırabiliriz. Bu noktada, Ahiler Kalkınma Ajansının başlattığı çalışmayı önemsiyorum, markanın gücünden ilimizin istifade etmesi için TSO olarak gerekli desteği sağlayacağız” dedi.


Tarih : 14.01.2019 / Yer :
Hit : 2943